Casual business attire—also known as the "business casual" style of dress—revolutionized the American office environment in the 1990s. According to the Society for Human Resource Management, 95 percent of U.S. companies had some sort of casual day policy in place in 1999, compared to 24 percent in 1992. In fact, casual clothing manufacturer Levi Strauss claimed that 75 percent of American workers dressed casually every day in 1999, compared to 7 percent in 1992.
1990年代、アメリカのオフィス環境に革命をもたらしたのが、カジュアルな服装、通称「ビジネスカジュアル」である。Society for Human Resource Managementによると、1992年には24%であったのに対し、1999年には95%の企業が何らかのカジュアル・デー制度を導入している。実際、カジュアル衣料メーカーのリーバイ・ストラウス社は「毎日カジュアルな服装をしている」と回答したアメリカの労働者が、1992年には7%という極めてニッチな存在だったのが、1999年には大多数となる75%に大幅に増加していると指摘する。